Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2011

ΚΟΙΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΓΩΝΑ 6-9-11



ΚΟΙΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΓΩΝΑ ΣΦΧΜ

Ο νόμος – πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ψηφίστηκε μέσα στο καλοκαίρι με σύσσωμο το πολιτικό σύστημα να τον στηρίζει, ήρθε για να διαλύσει τη μορφή του πανεπιστημίου και την οργάνωση των σπουδών, που ξέραμε ως σήμερα.  Η προπαγάνδιση του νόμου από τα κυρίαρχα media, ώστε να προβληθούν  μόνο τα «θετικά» σημεία του νόμου ήταν άνευ προηγουμένου.
Κομβικό σημείο της επιχειρούμενης αναδιάρθρωσης αποτελεί η αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής της έρευνας, η οποία πλέον θα διεξάγεται αποκλειστικά βάσει χρηματοοικονομικών κριτηρίων, με μοναδικό σκοπό την κερδοφορία τόσο των ανώτατων ιδρυμάτων, όσο και των επιχειρήσεων που εμπλέκονται στο παιχνίδι.  Με τον τρόπο αυτό το κράτος ασκεί εκβιασμό  στο πανεπιστήμιο  ώστε να διασφαλίσει από μόνο του τους πόρους για την επιβίωσή του, μιας και η χρηματοδότηση μειώνεται δραστικά (ήδη από πέρυσι για  το ΑΠΘ μειώθηκε κατά το ήμισυ).  Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την εισαγωγή managers στη διοίκηση των ιδρυμάτων, ανοίγει το δρόμο για τη δημιουργία «πανεπιστημίων Α.Ε.» που θα λειτουργούν προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων και όχι για τις ανάγκες τις κοινωνίας. 
Παράλληλα με όλα αυτά το σπάσιμο του πτυχίου σε κύκλους σπουδών (bachelor, master) συμβάλλει στη δημιουργία εργαζομένων δύο ταχυτήτων, καθώς μόνο ένα μικρό ποσοστό των φοιτητών του πρώτου κύκλου θα έχει πρόσβαση στο δεύτερο. 
Ο νόμος Διαμαντοπούλου έρχεται να ενισχύσει την εντατικοποίηση των σπουδών, που δεν κατάφεραν να περάσουν παλαιότερες κυβερνήσεις.  Συγκεκριμένα εισάγεται ως ανώτατο όριο σπουδών τα v+2 έτη φοίτησης, καθιερώνονται τα προαπαιτούμενα και οι αλυσίδες μαθημάτων, μέτρα που ενισχύουν την πειθάρχηση του φοιτητή και τη μετατροπή του σε ακόμη ένα πειθήνιο όργανο του συστήματος. Επίσης, επαναφέρεται ως διάταξη η αξιολόγηση (εσωτερική – εξωτερική) η οποία στοχεύει όχι στη βελτίωση της ερευνητικής – διδακτικής διαδικασίας, αλλά στην τιμωρία όσων σχολών δεν αποφέρουν τα απαιτούμενα κέρδη ή δε συμμορφώνονται στις προσταγές του συμβουλίου διοίκησης μέσω της χρηματοδότησης.
Έσχατο σημείο αυτού του νομοσχεδίου είναι η ολική κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Σε καιρούς οπού οξύνονται οι κοινωνικές αντιθέσεις, το κράτος επιχειρεί την πλήρη καταπάτηση της ελεύθερης διακίνησης ιδεών και τον περιορισμό των κοινωνικών αντιδράσεων και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.

Ο αγώνας για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση είναι συνάμα αγώνας για μόρφωση, εργασία, ελευθερία, αξιοπρέπεια ενάντια στην αποκτήνωση και τον εκχυδαϊσμό της κοινωνίας που κυβερνήσεις και επιχειρήσεις θέλουν να μας επιβάλουν.

ΠΡΟΧΩΡΟΥΜΕ ΣΕ :

·       Κατάληψη της σχολής από 6/9 ως 13/9 και νέα συνέλευση σε κατειλημμένη σχολή στις 13/9, 12:00.
·       Διακοπή ερευνητικών – εκπαιδευτικών διαδικασιών
·       Συμμετοχή στη φοιτητική πορεία την Πέμπτη 8/9 στις 12:00
·       Συμμετοχή στην πορεία της ΔΕΘ με προσυγκέντρωση στις 16:00 στο χώρο του πολυτεχνείου
·       Συντονισμός με άλλους συλλόγους που έχουν λάβει ανάλογες αποφάσεις
Συντονιστικό κατάληψης την Τετάρτη 7/9 στις 12:00

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου