Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΦ 16 Οκτ '08


ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Τα τελευταία χρόνια ο χώρος της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας βάλλεται από αντι-εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, οι οποίες σαν στόχο έχουν τον εκφυλισμό του Δημοσίου χαρακτήρα του Πανεπιστημίου και την υποβάθμισή του από ζωντανό κοινωνικό χώρο σε μοντέρνο εξεταστικό κέντρο πιστοποίησης γνώσεων. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για τη μετατροπή της Παιδείας σε εμπόρευμα για τους λίγους και τους προνομιούχους˙ με την θεσμική αλλά και ηθική νομιμοποίηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων (κολλέγια, ΚΕΣ κλπ.).
Οι φοιτητικοί αγώνες έδωσαν το στίγμα μιας νεολαίας που αγωνίζεται ενάντια σε μια κυρίαρχη πολιτική, που αυτή τη στιγμή πραξικοπηματικά νομιμοποιεί κολλέγια και παραβαίνει το Σύνταγμα χωρίς κανένα ενδοιασμό. Οι κινητοποιήσεις και η δράση στην βάση των αποφάσεων των γενικών μας συνελεύσεων, απέδειξαν ότι έτσι μπορούμε να λειτουργήσουμε αποτελεσματικά και δυναμικά. Είναι αναγκαίο λοιπόν να συνεχίσουμε και φέτος έτσι, με συχνές και μαζικές  συνελεύσεις, με στόχο το ξαναζωντάνεμα του συλλόγου μας και την επαναοικειοποίηση του χώρου.
Η αποσπασματική αντιμετώπιση των μέτρων αποτελεί επιφανειακή και λανθασμένη τακτική, καθότι η λογική που ακολουθούν είναι μία και οι μεταρρυθμίσεις αλληλο- συμπληρούμενες.

ΑΡΘΡΟ 16-ΚΕΣ
                Η υπερψήφιση του νομοσχεδίου για τα ΚΕΣ, παράλληλα με την επερχόμενη αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχίων τους, καθώς και η σταδιακή υποβάθμιση (λόγω υποχρηματοδότησης και απαξίωσης)  των δημοσίων πανεπιστημίων,  κάνουν ξεκάθαρο πως το μέλλον του πανεπιστημίου και της επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων του δεν είναι καθόλου ευοίωνο.
                Η αντισυνταγματική αυτή νομοθέτηση (το άρθρο 16 απαγορεύει τη σύσταση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από ιδιώτες), σε συνδυασμό με τις ευρωπαϊκές οδηγίες περί ανεμπόδιστου ελεύθερου ανταγωνισμού των ιδιωτικών κολλεγίων, δημιουργεί ένα ομιχλώδες -για την ποιότητα γνώσεων- τοπίο. Η πολιτική αυτή ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για την παροχή πιστοποιητικών αμφιβόλου ποιότητας και δημιουργίας ευέλικτων και επισφαλών εργασιακών σχέσεων.
                Στα πλαίσια της συνταγματικής αναθεώρησης που απέτυχε να προωθήσει η κυβέρνηση, ο ανταγωνισμός μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων πανεπιστημίων θα λειτουργούσε σαν μοχλός για την επιβολή επιχειρηματικής δραστηριότητας στο δημόσιο πανεπιστήμιο και συνεπώς τη σταδιακή θεσμοθέτηση των ιδιωτικο-νομικών κριτηρίων. Παράλληλα, θα κατοχύρωνε την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ και σε συνδυασμό με τα ΙΔΒΕ-ΔΟΑΤΑΠ θα συντελούσαν στην επιμόρφωση και την ανανέωση της γνώσης όπως επικαλούνται οι υπέρμαχοι τους, και τη δημιουργία ενός νέου τύπου φοιτητή- εργαζομένου πρόσκαιρου και αναλώσιμου.

Νόμος Πλαίσιο:
Στόχο έχει τη λειτουργία των πανεπιστημίων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια δηλαδή το πώς θα αλλάξει το δημόσιο πανεπιστήμιο ως <<κοινωνικός χώρος>>.
·         Τετραετή αναπτυξιακά ακαδημαϊκά προγράμματα: Πρόκειται για προγράμματα που καθιστούν το πανεπιστήμιο έρμαιο του κρατικού προϋπολογισμού και υποβαθμίζουν το δημόσιο χαρακτήρα του. Ουσιαστικά το πανεπιστήμιο χάνει το χαρακτήρα της αυτοδιοίκησης του και επιτρέπει στο κράτος μέσω των υπουργείων να επεμβαίνει στην ομαλή λειτουργία του. 
·         Ανώτατο όριο φοίτησης: Το όριο φοίτησης μειώθηκε στα 2ν έτη. Οι φοιτητές μπορούν να σταματήσουν για όσα εξάμηνα επιθυμούν τις σπουδές τους, χάνοντας έτσι για αυτό το διάστημα τη φοιτητική τους ταυτότητα.
·         Άσυλο: Το άσυλο δεν χωρεί διαπραγματεύσεων, είναι συνυφασμένο με την ελευθερία κίνησης και έκφρασης και οποιοσδήποτε περιορισμός του γίνεται αυτόματα και κατάργησή του. Η προσπάθεια συρρίκνωσης του ασύλου ώστε να αφορά αποκλειστικά σε μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και να περιορίζεται σε χώρους και ώρες διεξαγωγής ακαδημαϊκών και ερευνητικών διεργασιών στοχεύουν ουσιαστικά στην αποστείρωσή του από τις όποιες κοινωνικοπολιτικές δραστηριότητες που είναι ιστορικά συνδεδεμένες με αυτό. Ο δρόμος για την κατάργηση του ασύλου είναι πλέον ανοιχτός, δεδομένου ότι ακόμα και θεσμικά, η απόφαση για άρση του ασύλου είναι ευκολότερη, αφού απαιτεί μόνο αυξημένη πλειοψηφία 2/3 των μελών του πρυτανικού συμβουλίου. Ας αναρωτηθούμε αν πρέπει  να ενοχοποιείται η καθαρή ουσία αυτού του θεσμού, όταν η εγκληματικότητα έξω από αυτό είναι σε έξαρση, ανεξάρτητα από την άγρυπνη περιφρούρηση των αστυνομικών δυνάμεων!
·         Οικονομικός Διευθυντής- manager: Είναι υπεύθυνος για την εξασφάλιση κονδυλίων για το ίδρυμα. Άμεσο επακόλουθο οι περικοπές της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων από πλευράς κράτους καθώς και η εισαγωγή ιδιωτικο-οικονομικών κριτηρίων, όπου τα προγράμματα σπουδών, οι διπλωματικές εργασίες, η έρευνα κτλ. θα είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να προσελκύουν όσο το δυνατό περισσότερους χρηματοδότες που προφανώς θα επωφελούνται από τα αποτελέσματα αυτών.
·        Πολλαπλό Σύγγραμμα: Αν και εκ πρώτης όψεως η απελευθέρωση του συγγράμματος φαίνεται να συμβάλλει στην ακαδημαϊκή ελευθερία, εντούτοις η νομοθετική διάταξη παρουσιάζει σκόπιμες ασάφειες. Βάσει του νόμου οι φοιτητές δικαιούνται ΜΟΝΟ τόσα συγγράμματα όσα είναι τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών. Τα συγγράμματα των επιπλέον επιλεγόμενων μαθημάτων, καθώς και νέα βιβλία σε μαθήματα που δεν πέρασε ο φοιτητής και άλλαξαν δεν παρέχονται δωρεάν και τον επιβαρύνουν οικονομικά.
Τα κριτήρια με τα οποία θα επιλεχθεί το σύγγραμμα είναι αμφίβολα, καθότι ο φοιτητής δεν γνωρίζει εκ των προτέρων την ύλη και αν αυτή καλύπτεται πλήρως στα συγγράμματα.
Η επιλεκτική εφαρμογή της διάταξης αυτή τη στιγμή, αποτελεί συνέχεια της  πολιτικής για τη σταδιακή και άνευ επιπλοκών πλήρη εφαρμογή του νόμου-πλαίσιο.

Εσωτερικός Κανονισμός: Αποτελεί άλλη μια νομοθετική ρύθμιση, που δρα συμπληρωματικά και βοηθητικά ως προς το νόμο-πλαίσιο. Με πειθαρχικά συμβούλια, τρομοκρατεί και εμποδίζει την κινηματική δράση στους χώρους του πανεπιστημίου, εφαρμόζει τις διατάξεις του νόμου-πλαίσιο περί διαγραφής αιωνίων φοιτητών και καταλύει κάθε ακαδημαϊκή ελευθερία εισάγοντας την υποχρεωτική παρακολούθηση και τις αλυσίδες μαθημάτων.

Πρόγραμμα Σπουδών: Το πρόγραμμα σπουδών κινούμενο στις λογικές της συνεχούς εντατικοποίησης και πειθάρχησης, επιβάλλει μέτρα όπως :
§  ν+3 : ανώτατο όριο μαθημάτων ανά εξάμηνο
§  Υποχρεωτικές και μη απαλλακτικές προόδους
§  Προαπαιτούμενα μαθήματα

             Τα παραπάνω μέτρα προκάλεσαν το ξέσπασμα ενός φοιτητικού κινήματος από το καλοκαίρι κιόλας του 2006. Δίπλα μας στάθηκε σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα- δάσκαλοι και μαθητές- και κερδίσαμε την κοινωνική συναίνεση παρά την προσπάθεια καταστολής και κατατρομοκράτησης μας (συλλήψεις, δακρυγόνα, άγριος ξυλοδαρμός, προφυλάκιση ενός συμφοιτητή μας). Τα μέτρα για το ασφαλιστικό και η εφαρμογή των ψηφισμένων νόμων για την παιδεία, αποτελούν υπόθεση όλων μας και πρέπει να μας βρουν απέναντί τους. Η κινητοποίηση πρέπει να συνεχιστεί μέσα στο πανεπιστήμιο και έξω από αυτό, στα πλαίσια ενός συνολικότερου κοινωνικού αγώνα, γιατί στα συλλογικά προβλήματα δεν χωρούν ατομικές λύσεις.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
·         Δημόσια και δωρεάν παιδεία
·         Καμία διάσπαση του πτυχίου μας
·         Καμία αλλαγή στις επί πτυχίω εξετάσεις
·         Την κατάργηση του νόμου πλαίσιο, της αξιολόγησης και του εσωτ. κανονισμού
·         Ελεύθερη επιλογή μαθημάτων-Κατάργηση του ν+3 και των προαπαιτουμένων
·         Όχι στην εφαρμογή του νόμου για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα
·         Καμία αναγνώριση των ΚΕΣ
·         Αύξηση της χρηματοδότησης ανάλογη των αναγκών του πανεπιστημίου
·         ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ:
§  Νέα Γενική Συνέλευση σε ένα μήνα, εκτός εκτάκτων εξελίξεων
§  Σύσταση συντονιστικής επιτροπής για την υλοποίηση των παραπάνω αποφάσεων
Μαζική παράσταση στην επόμενη Γενική Συνέλευση Τμήματος για τη μη εφαρμογή των ψηφισμένων νόμων, την επαναφορά του παλιού καθεστώτος για τις επί πτυχίω εξετάσεις και ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ





ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ
Αυτόνομη Πρωτοβουλία Χημικών Μηχανικών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου