ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η θέση του υπουργείου
Η διαδικασία αξιολόγησης ΑΕΙ και ΑΤΕΙ από το υπουργείο παιδείας αποτελεί «μια προσπάθεια διασφάλισης και βελτίωσης της ποιότητας της έρευνας και διδασκαλίας των σπουδών και των λοιπών υπηρεσιών που παρέχονται από τα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης».
Πρώτο στάδιο της Αξιολόγησης αποτελεί η εσωτερική αξιολόγηση κατά την οποία γίνεται λεπτομερής αποτίμηση και καταγραφή του διδακτικού και ερευνητικού έργου της κάθε σχολής ή τμήματος. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται μέσω ερωτηματολογίων και συμμετέχουν όλα τα μέλη ΔΕΠ (Διδακτικό και Ερευνητικό Προσωπικό) και οι φοιτητές, υπό την εποπτεία μιας Ομάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜ.Ε.Α.).
Το δεύτερο στάδιο είναι η εξωτερική αξιολόγηση κατά την οποία αποτιμούνται τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης από μια επιτροπή «ανεξάρτητων» εμπειρογνωμόνων. Η όλη διαδικασία συντονίζεται σε πανελλαδικό επίπεδο από την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.), επιτροπή που συνίσταται μετά από υπόδειξη του Υπουργού Παιδείας. Η Α.ΔΙ.Π. αποτελείται από 15 μέλη: 12 καθηγητές, έναν επιστήμονα εγνωσμένου κύρους, έναν εκπρόσωπο φοιτητών, έναν εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου και έναν ερευνητή πρώτης βαθμίδας, με ακαδημαϊκό.
Η θέση μας
Είναι κοινό μυστικό ότι ο θεσμός της αξιολόγησης στην παρούσα μορφή του χρησιμοποιεί την εσωτερική αξιολόγηση ως μέσο για να εφαρμόσει την εξωτερική. Με λίγα λόγια, οι αρμοδιότητες και τα συμπεράσματα, που θα εξάγονται από τη διαδικασία δεν θα έχουν ιδιαίτερο νόημα μιας και όλο το βάρος των αποφάσεων θα δίνεται στους εξωτερικούς παράγοντες. Το παραθυράκι που αφήνει ο νόμος για την ακριβή ιδιότητα των μελών που θα αποτελούν την επιτροπή εξωτερικής αξιολόγησης αφήνει ανοιχτό το παράθυρο σε ιδιώτες και πολυεθνικές να αποκτήσουν το δικό τους εκπρόσωπο στα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Αν και στο νόμο περί Αξιολόγησης που υπερψηφίσθηκε στη Βουλή δεν γίνεται πουθενά λόγος για μείωση της χρηματοδότησης προς τα τμήματα με αρνητικές αξιολογήσεις, γίνεται σαφής νύξη στο Νέο Νόμο(Πλαίσιο) που χαρακτηριστικά αναφέρει:
«Για την εκτίμηση της πρότασης για το τετραετές ακαδημαϊκό-αναπτυξιακό πρόγραμμα, εκ μέρους του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, λαμβάνεται υπόψη, ιδίως, η συμμόρφωση προς τα αποτελέσματα της διαδικασίας αξιολόγησης, σύμφωνα με τον ν. 3374/2005 (ΦΕΚ 189 Α’).»
Επομένως, τα Πανεπιστήμια μην επιθυμώντας προφανώς την περιστολή των πόρων τους θα προσπαθήσουν να πάρουν κατά το δυνατόν καλύτερη αξιολόγηση… με ό, τι αυτό συνεπάγεται. Συνεπώς, το Πανεπιστήμιο οδηγείται σε συμμόρφωση με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς, με επιπτώσεις σε τομείς όπως: περιορισμός χρηματοδότησης σε συγκεκριμένες έρευνες μη επικερδείς για τις ιδιωτικές εταιρίες, αναδιαμόρφωση του προγράμματος σπουδών και αναπροσαρμογή των στόχων της Παιδείας προς μια τεχνοκρατική λογική.
Άρα, η εξωτερική αξιολόγηση είναι το όχημα για την εισαγωγή χρηματοοικονομικών κριτηρίων στο πανεπιστήμιο όπως και των manager. Αποτελεί άλλη μια προσπάθεια του κράτους να μειώσει τις δαπάνες του για την παιδεία και να υποβαθμίσει το δημόσιο χαρακτήρα της, προς όφελος της ιδιωτικής παιδείας που επιχειρείται να εισαχθεί στη χώρα μας. Τέλος, ο μέσος φοιτητής που πιστεύει ότι αυτή η απαράδεκτη διαδικασία θα έχει το οποιοδήποτε όφελος στη διαδικασία της εκπαίδευσης θα πρέπει να αναλογιστεί τους κινδύνους που εμπεριέχει η εισαγωγή της σχολής μας σε μια αξιολόγηση που ως μοναδικό της στόχο θα έχει τη συμμόρφωση του κάθε τμήματος με τις επιταγές του κράτους.
Διεκδικούμε :
- Δημόσια και Δωρεάν παιδεία για όλους.
- Η αξιολόγηση μας γίνεται στα αμφιθέατρα και στις Γενικές Συνελεύσεις, με άξονα την αυτοτέλεια και την αυτονομία του δημοσίου πανεπιστημίου.
- Οι δράσεις μας για την αναβάθμιση έρχονται μέσα από συλλογικές διεκδικήσεις, με μαζικές παραστάσεις που προτάσσουν την αυτονομία και την αυτοοργάνωση του επαναστατικού υποκειμένου μέσα στο πανεπιστήμιο, τον ίδιο δηλαδή τον ΦΟΙΤΗΤΗ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Το πρόγραμμα σπουδών ενός τμήματος πρέπει να αποσκοπεί στην πλήρη επιστημονική κατάρτιση των φοιτητών του και στη δημιουργία υγιούς κοινωνικής συνείδησης στους μελλοντικούς επιστήμονες. Η πλήρης εντατικοποίηση ουδεμία σχέση έχει τα παραπάνω, σκοπός της είναι η δημιουργία επιστημόνων-ρομπότ με καμία πολιτική βούληση που θα λειτουργούν πειθήνια για την αγορά. Η εντατικοποίηση στο τμήμα μας έρχεται να θεσμοθετηθεί με τον Νέο Νόμο και τον εσωτερικό κανονισμό, οι οποίοι συνεχίζουν τη διαδικασία σε μια ήδη τρομερά απαιτητική σχολή, ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ.
Προαπαιτούμενα - Αλυσίδες μαθημάτων
Τα προαπαιτούμενα ξεκίνησαν να εφαρμόζονται με σκοπό τη καθοδήγηση-διευκόλυνση του φοιτητή κατά τη διάρκεια του κύκλου σπουδών και για την μείωση του ορίου φοίτησης, αυτοί ήταν τουλάχιστον οι ισχυρισμοί των τότε υποστηρικτών τους(ομάδα καθηγητών-ΔΑΠ). Σαν «τιμωρία» μιας πιθανής αποτυχίας, έρχεται καθυστέρηση των σπουδών του φοιτητή για ένα τουλάχιστον χρόνο. Έτσι καταρρίπτεται από τον ίδιο το θεσμό το αρχικό επιχείρημα θέσπισης του (δλδ η μείωση του ορίου φοίτησης) και μετατρέπεται σε ένα ακόμα βάρος για τον φοιτητή.
Σε συνδυασμό με τα προαπαιτούμενα, ο Νέος Νόμος έρχεται να προσθέσει μια ακόμη τροχοπέδη στις σπουδές μας, τις αλυσίδες μαθημάτων. Ένα τελείως αβάσιμο θεσμό που ουδεμία σχέση έχει με τις ανάγκες μας και την επιστημονική μας γνώση, καθότι ως γνωστόν ουδεμία σχέση έχει η Φυσική 1 με τη Φυσική 2.
Απουσίες
Το μέτρο αυτό, που εισάγεται με τον Εσωτερικό Κανονισμό, ουδεμία σχέση με τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας. Η αύξηση της συμμετοχής των φοιτητών στο εκάστοτε μάθημα μπορεί μονάχα να επιτευχθεί με τη βελτίωση του μαθήματος από τον ίδιο το διδάσκοντα και την κινητοποίηση τοθ ίδιου του φοιτητή.
Η μόνη συμμετοχή που οι απουσίες μπορούν να αυξήσουν είναι η ποσοτική, καθότι η ποιοτική βελτίωση της απαιτεί όχι μόνο την φυσική παρουσία αλλά και την πνευματική… πράγμα που δεν εντοπίζεται με ένα σταυρό σε μία κόλα χαρτί.
Πρόοδοι-Σειρές ασκήσεων
Κατά τη διάρκεια των 10εξαμήνων, 56μαθημάτων, ερχόμαστε αντιμέτωποι με περίπου 19 προόδους και πολλές σειρές ασκήσεων, αρκετές από τις οποίες έχουν αρνητική βαθμολόγια και υποχρεωτικό χαρακτήρα. Ήδη από το 1ο εξάμηνο συναντάμε αυτό τον επιπλέον τρόπο εξέτασης (σειρές ασκήσεων και προόδους) οι οποίες πιο πολύ δυσχεραίνουν παρά διευκολύνουν το έργο του φοιτητή.
Οι σειρές ασκήσεων θα έπρεπε να βοηθούν το φοιτητή να παρακολουθήσει την ομαλή ροή του μαθήματος και όχι να συμβάλουν στην εντατικοποίησή του. Θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη μορφή εξέτασης θα πρέπει να είναι προαιρετική και θετική (χωρίς να μετράει ποσοστιαία στην τελική εξέταση π.χ. 10% αλλά προσθετικά π.χ.+1 μονάδα στην τελική βαθμολογία)
Θέλουμε προαιρετικές – θετικές ή απαλλακτικές προόδους και όχι υποχρεωτικές-αρνητικές.
Επί πτυχίω εξετάσεις
Οι επί πτυχίω εξετάσεις δημιουργήθηκαν με σκοπό να διευκολύνουν τους φοιτητές μετά το πέρας του 5ου έτους και να επιταχύνουν την αποφοίτησή τους. Ήταν εμβόλιμες εξεταστικές μέσα στα εξάμηνα και οι ημερομηνίες εξέτασης του καθενός ορίζονταν από τη συνέλευση των «επί πτυχίω φοιτητών» σε συνεννόηση με τον εκάστοτε διδάσκοντα. Κατόπιν την εξέτασης και της βαθμολογίας οι βαθμοί καταχωρούνταν στο τρέχον εξάμηνο με αποτέλεσμα την αμεσότερη απόκτηση διπλώματος.
Σήμερα, μετά την καθολική καταδίκη της διάταξης ,του Νέου Νόμου, για την κατάργηση των επί πτυχίω εξεταστικών, λειτουργεί ένα νέο ιδιόμορφο καθεστώς το οποίο δεν παρουσιάζει την ίδια αποτελεσματικότητα. Οι «επί πτυχίω » σήμερα πραγματοποιούνται κατά την διάρκεια των εξεταστικών του εκάστοτε εξαμήνου, δεν συμμετάσχουν όλοι οι διδάσκοντες και η καταχώρηση των βαθμολογιών γίνονται στο κανονικό εξάμηνο διεξαγωγής τους και όχι σε αυτό που πραγματοποιήθηκε η εξέταση.
Συμπερασματικά, ουδέποτε το τμήμα σεβάστηκε την άποψη του συλλόγου για τη μη κατάργηση των «επί πτυχίω », αντίθετα με μια τρομακτική ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ δημιούργησε ένα καθεστώς ημί-πραγματοποίησης τους μέσα στις ΝΟΜΙΜΕΣ εξεταστικές.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ «ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ» ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΑΣ.
Όριο Επιτυχίας
Απαιτούμε την καθιέρωση του ορίου επιτυχίας στο 30% και την αναγραφή ,στα αποτελέσματα του εκάστοτε μαθήματος, του μέσου όρου της βαθμολογίας. Σε μαθήματα που η επιτυχία είναι μικρότερη του ορίου, η επανεξέταση κρίνεται αναγκαία και η αποτυχία του διδάσκοντα σχεδόν δεδομένη.
Ύλη Μαθημάτων
Απαιτούμε η ύλη του κάθε μαθήματος να ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ, ώστε στο τέλος του κάθε εξαμήνου ο φοιτητής να είναι σε θέση να κρίνει τον διδάσκοντα για την συνέπεια του.
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΩΝ ΧΑΜΜΕΝΩΝ ΩΡΩΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ Η ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΥΛΗ.
ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΣΤΟ Α.Π.Θ.
Στα πλαίσια της όλης κινητοποίησης των συλλόγων ενάντια στις εργολαβίες στο ΑΠΘ απαιτούμε:
- Να καταγγελθεί η σύμβαση με τις εργολαβικές εταιρίες, που δρουν ανεξέλεγκτα καταπατώντας τα εργασιακά δικαιώματα και καταχρούνται τα χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου που τους δόθηκαν προς διάθεση και όχι προς διαχείριση.
- Να προκηρυχτούν από το ΑΠΘ θέσεις μονίμου προσωπικού ώστε να αποκατασταθούν εργασιακά όλοι οι εργαζόμενοι
Είναι τουλάχιστον υποτιμητικό για όλους εμάς τους αυριανούς εργαζόμενους να δεχόμαστε τέτοιες συνθήκες εργασίας, μιας και η εργασία δεν πρέπει να είναι μισθωτή σκλαβιά.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :
· Δημόσια και Δωρεάν παιδεία. Δωρεά σίτιση, στέγαση και μεταφορές για κάθε φοιτητή
· Εφαρμογή των αιτημάτων μας για την αξιολόγηση. ΚΑΜΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
· Καμία αναγνώριση των ΚΕΣ, καμία ισοτίμηση. ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥΣ
· Ενιαίο αδιάσπαστο πτυχίο με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, επιστημονική κατάρτιση και γνώση.
· Αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία
· Δωρεάν σύγγραμμα που να καλύπτει το επιστημονικό αντικείμενο και την πλήρως καθορισμένη σε αυτό εξεταστέα ύλη.
· Όλα τα μέλη του συλλόγου να μπορούν να παρακολουθούν τις Συνελεύσεις Τμήματος
· Στo site του συλλόγου(http://cheng.auth.gr/), στην ενότητα φοιτητικά θα αναρτούνται ΜΟΝΟ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ. ΚΑΜΜΙΑ ΠΑΡΑΤΑΞΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ. Τα μέσα ενημέρωσης ανήκουν σε όλους μας.
· Όριο επιτυχίας στο 30%, αναγραφή του μέσου όρου της βαθμολογίας στο εκάστοτε μάθημα
· Ύλη μαθημάτων: Προκαθορισμένη και δημοσιοποιημένη εξ’ αρχής
· Όχι στην εφαρμογή του νόμου για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα
· Κατάργηση των προαπαιτούμενων και των απουσιών
· Δωρεάν υλικοτεχνική υποδομή σε σχέδιο και εργαστήρια
· Άμεση επαναφορά του παλαιού καθεστώτος των «επί πτυχίω » εξετάσεων
· Προαιρετικές – θετικές ή απαλλακτικές προόδους και σειρές ασκήσεων με βοηθητικό χαρακτήρα
· ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ & ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ
· Καμία εργολαβία στο ΑΠΘ
ΠΡΟΧΩΡΟΥΜΕ ΣΕ:
· Γενική Συνέλευση στις 3/4 ώρα 13:00
· Μαζική παράσταση στην επόμενη συνέλευση τμήματος και απαίτηση δικαίωσης των διεκδικήσεων μας
· Σύσταση συντονιστικής επιτροπής για την υλοποίηση της απόφασης του Συλλόγου την Τρίτη στις 15:00 στο καμαράκι του συλλόγου και την οργάνωση των δράσεων μας
· Συμμετοχή στην Κατάληψη της Πρυτανείας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου